تحلیل تکنیکال چیست

از آنجایی که بازار ارزهای دیجیتال، بازاری پر نوسان است، شما نیاز به استراتژی دارید که در این بازار پر تلاطم نحوه تریدینگ و معاملات شما را هدایت کند. بسیاری از تریدرها از تحلیل تکنیکال برای ساخت استراتژی خود کمک می‌گیرند. این نوع از تحلیل، با نگاه به گذشته حرکت قیمت‌ها به شما کمک می‌کند تا حرکت قیمت‌ها در آینده را پیش بینی کنید. اگر نمی‌دانید تحلیل تکنیکال چیست، تحلیل تکنیکال چه کاربردی در ارزهای دیجیتال دارد و چگونه باید از تحلیل تکنیکال برای پیش بینی قیمت‌ها استفاده کنیم، پیشنهاد می‌کنیم با داجکس تا انتهای این مطلب همراه باشید تا صفر تا صد تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال آشنا شویم و به این سؤالات مهم پاسخ دهیم.

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال به زبان ساده

برای اینکه درک درستی از تحلیل تکنیکال درترید ارزهای دیجیتال پیدا کنید، باید ابتدا به سؤال تحلیل تکنیکال چیست پاسخ دهیم. به زبان ساده، تحلیل تکنیکال یا Technical Analysis، شامل استفاده از اطلاعات واقعی به دست آمده از وضعیت فعلی یا گذشته بازار، برای پیش بینی قیمت و آینده بازار است. در تحلیل تکنیکال ما به اطلاعات گذشته مانند حجم و حرکت قیمت به همراه سایر فاکتورهای اساسی توجه می‌کنیم.
روش رایج دیگر، تحلیل بنیادی است که در آن تلاش می‌کنیم ارزش ذاتی بازار را اندازه بگیریم. با کمک آموزش فاندامنتال می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد این روش به دست آورید. برخلاف تحلیل فاندامنتال، در تحلیل تکنیکال از الگوها، شاخص‌ها، ابزارهای نمودار و … کمک گرفته می‌شد تا نقاظ قوت و ضعف ارز دیجیتال را شناسایی کنیم. معامله گران در بازارهای دیگر همچون سهام، کالا، معاملات آتی و فارکس نیز از تحلیل تکنیکال استفاده می‌کنند. تحلیل تکنیکال در همه این بازارها تقریباً مشابه هم است و تفاوت زیادی با با بازار ارزهای دیجیتال ندارد.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.