طراحی سایت

طراحی سایت چیست؟

پاسخ به سوال طراحی سایت چیست بسیار ساده به نظر می‌رسد! اگر بخواهیم نگاهی گذرا به چیستی طراحی سایت داشته باشیم، می‌توان در پاسخ به این سوال بگوییم که به معنای ایجاد یک وبسایت و یا بهینه‌سازی یک سایت قدیمی است. به طور کلی، منظور از طراحی سایت یا همان Web Design تلاش برای ایجاد پایگاه اینترنتی به منظور ارائه خدمات، فروش محصول و یا اطلاع رسانی است. این کار فرآیندی است که شامل لایه‌سازی صفحات وب، تولید محتوا، طراحی گرافیکی و رعایت اصول سئو می‌شود. اگر شما می‌خواهید یک وبسایت قدرتمند ایجاد کنید و با استفاده از آن، خدمات و یا محصولات موردنظرتان را به فروش برسانید و سایتتان را به صفحه نخست گوگل منتقل کنید، لازم است با تمامی اصول فنی و ظاهری طراحی وبسایت آشنا باشید. در ادامه بیشتر در مورد این مباحث صحبت می‌کنیم.

طراح سایت کیست و چه وظایفی دارد؟

بعد از این که با مفهوم طراحی سایت چیست باید با مفهوم طراح سایت آشنا شوید. طراح سایت یا همان وب دیزاینر کسی است که از مهارت فنی و کدنویسی برخوردار است و علاوه بر آن خلاقیت خوبی نیز دارد. درواقع یک طراح سایت علاوه بر آن که باید توانایی و مهارت پیاده‌سازی یک سایت را داشته باشد، لزوما باید دارای قدرت ذهنی لازم نیز باشد تا با استفاده از آن UX یا همان تجربه کاربری مطلوبی ایجاد کند و با استفاده از روش‌های زیبایی شناسی فضای وب را کاربرپسند و جذاب طراحی کند.

وظیفه اصلی طراحان سایت، طراحی، پیاده‌سازی و اجرای تمامی سامانه‌های تحت وب است. در شروع یک پروژه و اقدامات اولیه، شناخت مشتری و آشنایی با روحیات جامعه هدف بسیار مهم است. به همین دلیل یکی از وظایف اصلی طراحان وب، بررسی سایت‌های رقیب، به منظور دستیابی به اطلاعات موردنظر درمورد سلیقه مخاطبین، است. آشنایی با ابعاد زیبایی شناسی برای یک طراح سایت بسیار مهم است و فاکتورهایی مانند رنگ، فونت، چیدمان کلی سایت و تصاویر استفاده شده در آن هویت کلی وبسایت را شکل می‌دهند.

در کنار توجه به زیبایی ظاهری، طراح باید بتواند سایت را از نظر فنی نیز بهینه‌سازی کند. به عنوان مثال، یک طراح کاربلد باید این توانایی را داشته باشد که باتوجه به سلیقه سنین مختلف سایت را طراحی کند و عناصر مناسب را به کار ببرد. یک طراح وظیفه دارد که درطراحی‌های مختلف، تمامی صفحه‌ها را در دسترس مخاطب قرار دهد و از لینک‌سازی‌های تو در تو اجتناب کند. به طور کلی وظیفه‌ای که یک متخصص طراح وبسایت بر عهده دارد این است که بر تمامی وجوه کار خود اشراف داشته باشد، وبسایت را از نظر فنی بهینه‌سازی کرده و با خلاقیت خود از نظر ظاهری نیز آن را جذاب کند.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.