بیت کوین چیست

بزرگ‌ترین سوالی که در این مقاله به آن پاسخ داده می‌شود این است که بیت کوین چیست و ارز دیجیتال بیت کوین BTC چه کارایی دارد.

برای تعریف چیستی بیت کوین می‌توان یک کتاب کامل از مفاهیم و توضیحات را به قلم آورد. به طور عام بیت کوین را یک ارز دیجیتال می‌نامند که شاید تعریف درستی از اولین رمزارز بازار نباشد.

اولین رمزارز بازار که برای تحول سیستم مالی سنتی دنیا پا به بازار مالی گذاشت و تا الان نیز با عملکرد خیره‌کننده خود این صنعت را دگرگون کرده است.

یک دارایی که به ایده استفاده از فناوری بلاک چین در سال ۲۰۰۸ برای ثبت داده‌ها و جلوگیری از نشت یا دستکاری اطلاعات جامه عمل پوشاند.

بیت کوین بر خلاف تمامی ارزهای رایج دنیا با نظارت هیچ گونه نهاد مرکزی مانند بانک‌ها یا دولت‌های سیاسی عمل نمی‌کند در عوض به واسطه یک پروتکل کاملا غیرمتمرکز یک فرایبند همتا به همتای کاملا رمزنگاری شده به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

این ویژگی باعث می‌شود برای تایید تراکنش‌ها نیازی به شخص ثالثی وجود نداشته باشد که در عمل واسطه‌ها و کارمزدهای اضافی را حذف می‌کند.

بیت کوین در اصل یک ارز رمزنگاری شده یا همان رمزارز است، یک ارز که وجود خارجی و ملموس ندارد و مانند یک نسخه آنلاین از پول نقد است. هر شخص می‌تواند از آن برای خرید محصولات و خدمات استفاده کند و در کنار این ویژگی از کاربردهای دیگر بیت کوین نیز بهره‌مند شود.

دو ویژگی مهم غیرمتمرکز و ضد تورمی بودن ویژگی‌هایی هستند که بیت کوین و اکوسیستمش از آن بهره‌ می‌برند. یک ویژگی جدید و متحول‌کننده که پیش از آن در دنیای امور مالی وجود نداشت.

ارز دیجیتال بیت کوین اولین پول دیجیتالی بدون نظارت نهادهای مرکزی است که می‌توان آن را بدون توجه به محدودیت‌های مرزی و سیاسی و بدون نیاز به واسطه‌ به شخص دیگری ارسال کرد.

ارز دیجیتال بیت‌ کوین نیز مانند ارزهای فیات به بخش‌های کوچتری به نام ساتوشی تقسیم می‌شود تا بتوان مقادیر کم را نیز با آن انتقال داد. هر واحد ساتوشی با یک صد میلیونم بیت کوین یا  ۰.۰۰۰۰۰۰۰۱ برابری دارد.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.